Tuesday, November 1, 2011

hockey- I am definitely a fan!

Friday night we went to my first ever hockey game! Ok, that may not be true. I vaguely remember attending a special Olympics hockey game in middle school? Let's be real though, if there were little middle school hotties  around... I was not paying attention to the game haha. Anyway, hockey just didn't exist in the town I grew up in. It wasn't cold enough for ice, hence the reason I dread winter now :) But I've decided that winter might not be so bad this year if there are more hockey games in our future. I like this sport! I definitely need to learn more about the rules, and I need to learn the technical terms. Time out boxes and those stick things just aren't going to cut it :)
Let's talk about the violence this game brings out. I like it :) For example: I was studying the players on the ice intently, trying to figure out what the heck was going on.... when all the sudden helmets were thrown across the ice, gloves flew to the side, and clothes were being ripped off! Ok, ok, clothes weren't really ripped off but it would make the game a tad more exciting, dontcha think?? I kid, I kid! Anyway, Eric explained that 2 players had had enough of each other and they were going to fight! You should have seen my man, he was so overly excited about his haha. They punched each other as much as they could before they fell to the ice and the refs separated them. Then they had to sit in their time out boxes for a couple minutes ;) Oooh the adrenaline that is produced while watching (and playing) hockey... haha!
I think it would be so hot if Eric played hockey. I'd love to cheer him on! I don't think it'd be a good idea for him to play though, he'd want to beat the crap out of everybody (plus I value his face too much). I'll be just as happy to have him sitting next to me while cheering on the game!

 I can't not have a sports post without their crappy food! Yum!
Clearly, this place was packed. Ha! We need to get more people to come out to the games with us! Any takers?? :)

38 comments:

Becca and Derek said...

Hockey games are so fun. My favorite part is that you never have to worry about being HOT! So nice! :)

Megan said...

Hahaha. Clearly, it was packed! That made me laugh!! I've never been to a hockey game!

Deveny said...

I went to my first one while dating the Mr. I totally agree, I think they're so much fun to watch! And fights are the best part. :)

brooke field said...

i can never pay enough attention to know whats going on!

Brittany said...

My BF lovesss hockey too! He played for years! If we were closer I would definitely be down for a game together! Looks fun!

McKenzie King said...

that food looks so.....um...good. the couple on the other hand...looking so good!

Ashley said...

I'd go to a game with you. I love hockey!! You crack me up.... time out boxes = penalty box ;)

I used to watch a lot of hockey when I was younger.... and I even wanted to play when I was in middle school but my parents said "no". So sad.

I read a book on hockey rules a long time ago... watching it often helps you learn the rules too. (: Hope you get to watch more hockey games soon.

Afton said...

I'll go! I tried to talk Gregg into going to a game with me. He hates hockey though. I was able to convince him to go to a basketball game though. So we'll see :)

Bree said...

Colbs and I love hockey games! Especially the fighting! :) haha. I always am yelling at the players to fight, as if they could hear me or something. Hahaha.

Megan and Justin said...

Aw this looks fun! my brothers play hockey so I go to games all the time- i love hockey! and nachos are a must.

Erin said...

Cute as always! :)

Tami said...

How fun! I've never been to a hockey game but now I want to go!

Emma Frances said...

I LOVE hockey! It's the only school sport I have supported in my three and a half years of college! Haha. I'm glad that you like it! Sometime you'll have to experience it up close and personal. That's the only way I've seen it and it's a blast being right up next to the rink and having guys bashed into the wall right next to you! Haha.

Blake said...

New Orleans used to have a hockey team and I made my parents take me all the time. It's such a fun sport to watch! Looks like y'all had a blast :)

Jen said...

I wanna go to a game with you! I love how you said it'd be hot if he played but you value his face too much ,haha :) Can you guys do me a favor and come visit Massachusetts during my winter break?? thanks!

Rolled Up Pretty said...

Awesome that you love hockey! I don't like watch any sports really... Maybe I'd like hockey?!

Pamela said...

I wanna gooooooooo! I have never been to a hockey game either! Love your shirt! My husband would be like yours, if they played! hah!

Tatiana said...

I've never been to a hockey game, but my favorite thing about going to any game is the food. Clearly you've got that under control :-)

dottie said...

I LOVE hockey!

MN is the "State of Hockey"! I grew up skating every weekend. I really love it. My 7 year old daughter also plays so I am loving that, not the cost of hockey, but the fact I can watch her love a sport that I love.

My brothers played growing up so it's so near and dear to me.

I love going to Wild games and went the fights break out just thinking "don't fall to the ice, don't fall!" Ha,ha!

Glad to see another hockey luver.

m&msmommy said...

I've never been a hockey game, really not my thing, but maybe I should give it a try! :) Clearly your town needs some more hockey fans too! ;)

I can't believe how much I've missed these last few days...I LOVED your costume for Halloween! Super cute, as always! :)

Carlie said...

haha I love that you said you value his face too much. Seems like a fun new date night or activity you can do together now!

C.Curley said...

I've never been to a hockey game. I'm not much into sports, but I usually enjoy them if I'm watching in person. And those nachos look tasty! :)

P! said...

AH! One of our first differences: I HATE hockey!! Haha! Scares the daylights out of me... much too aggressive and I feel like ice rinks are so sterile. Not to mention, most of the players wear hockey hair and I am NOT down with that. I'm a football girl all the way. That being said, could you BE any funnier?! You're the sweetest girl ever and yet you LOVE the violence of the game haha! Girl, you crack me up! I'm glad you had so much fun and you look SO PRETTY. I love that you get all dressed up to go to a game. Much love! :)

Sharstin said...

way to support! hockey is super fun to watch--and nachos are good always!

Amanda said...

I would be there in a hearbeat! I'm a HOCKEY GIRL! GO RANGERS! :) Loving that hockey season is back in full swing!

Shalyn said...

I have only been to one hockey game but I LOVED it- we went when we were dating so it has almost been 5 years! We are definitely due for another one:-) Cute pics!

Chase + Destiny said...

those nachos look amazing!!! I'm hungry now!!

Makay said...

I couldn't help but chuckle at your "hockey" comment... I think any guy would be "hotter" if they played hockey... haha. :)

You guys are too cute, great pictures.

Also thanks for checking out my blog, I hope to hear from you again soon. :)

Makay
www.thebirdssay.blogspot.com

Sean Marie said...

Good for you! I seriously don't like sports but would join you if you share those nachos with me. :p

Ashley said...

i love hockey too! going to hockey games are soooo much fun and of course you gotta have some of that yummy food lol

Connie said...

Courtney- I did this: http://www.youtube.com/watch?v=-MWqyGtzclQ (skip the first 4mins though...) Let me know how it goes! It's SUPER easy!!

{amy k.} said...

crappy but delicious food... i love that processed nacho cheese!!!

Madison said...

Love your blog! I'm definitely following you now :).

lowercase letters said...

i watched hockey several weeks ago on tv with the fam... i was fasinated! lol. since i live in the south, we don't get hockey around here much! we're BIIIIG football people in these parts! :)
i'm SO honored and touched that you stopped by my blog and left me TWO sweet, sweet comments. thank you SO much. i feel so special that someone as pretty and popular as you came by my lil' spot over there! you ARE very pretty yourself. your sweet words made my day. thank you!
xx

Ashley {hudson's happenings} said...

omg I am in love with Hockey! We have a minor league team (is that what they're called?) in my hometown, and I LOVE going! I have no idea what they are doing, but I like to see them fight. ;)

Lauryn said...

How fun! Hockey is definitely my favorite sport. I grew up going to games and both my father and brother still play to this day. It's a fun sport! I can't wait to go catch a Red Wings game this Winter :)

Kourtney! said...

Looks like you had lots of fun!!
My Bf and I have been wanting to go to a hockey game this year but there is not many teams here down in South!

my soul is the sky said...

yeah! hockey is awesome :) do you go to college games or grizzly games?